[lmt-post-modified-info]

استفاده از چشم بند خواب

خوابیدن با چشم بند

یکی از آسان ترین راهها برای خواب با کیفیت استفاده از چشم بند در هنگام خواب است . این ساده ترین کاری است که برای کمک به خودتان و حفظ سلامتی تان در زندگی تان میتوانید ایفا کنید.

چشم بندهای خواب که پوششی نرم و کمی بزرگتر از عینک های معمولی اند چندین سال است که از سوی برخی افراد برای خواب استفاده میشود.

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک خواب خوب شبانه این است که مطمئن شوید محیط شما کاملاً تاریک است، اما این همیشه ممکن نیست. شاید برای سرمایه گذاری در پرده های خاموشی آماده نباشید، یا در حال سفر هستید و راه عملی برای کنترل تاریکی محیط خود ندارید. در هر صورت، ماسک خواب یک راه حل مقرون به صرفه و قابل حمل است که به شما کمک می کند نور اضافی را مسدود کنید، سریع بخوابید و حتی از خواب شبانه با کیفیت تری لذت ببرید.

منبع:casper.com

سه مزیت استفاده از چشم بندهای خواب

هدف چشم بند خواب در حقیقت شبیه سازی کلی تاریکی است بدون توجه به اینکه کجا هستید و چه زمانی است. زمانی که شما برای اولین بار از چشم بند استفاده میکنید، غافلگیر خواهید شد:

۱- وسیله ای برای مراقبه و مدیتیشن

این وسایل به جلوگیری از پرت شدن حواس کمک می کنند که گامی ضروری در مدیتیشن به شمار می رود و باعث میشود خوابی آرام زا تجربه کنید هنگامی که ذهن مشغول موضوعی یا نگران است، این چشم بندها باعث می شود که نگاه انسان همچون دارت به اطراف اتاق پرتاب نشود و متمرکز شود. در این حالت، چه روی زمین یا صندلی نشسته باشید و در حال تمرکز برای غرق شدن در مدیتیشن باشید و چه دراز کشیده و برای خوابیدن آماده می شوید، چنین چشم بندهایی کمک زیادی به آرامش مورد نیاز قبل از خواب می کنند.

چشم بند و مدیتیشن

۲- تحریک سیستم عصبی پاراسیمپاتتیک

یکی از بازیگران اصلی در واکنش بدن به عوامل استرس عصب واگ که با عنوان عصب سرگردان نیز از آن یاد می شود، وقتی استرس شما را فرا می گیرد، این عصب نقشی کلیدی در کنترل و مهار میزان آن دارد. از سویی دیگر، شدت نور روی چشم ها باعث افزایش کارکرد عصب واگ و فعال شدن سیستم پاراسیمپاتتیک می شود. در نتیجه، وقتی احساس تحریک پذیری، ناامیدی و یا عصبانیت می کنید، استفاده از بالش چشم کمک شایان توجهی به بی اثر شدن این احساسات می کند.

۳- کمک به بهبود اختلالات خواب

برخی افراد ساعت ها سعی می کنند چشم هایشان را ببندند و به خوابی عمیق را تجربه کنند اما نتیجه تلاش آنها خیره شدن طولانی به سقف و انتظار برای خوابی است که گویا هرگز به سمتشان قدم برنمی دارد. بخصوص اگر مقداری اسطوخودوس روی این چشم بندها اسپری شود و سپس روی چشم ها گذاشته شوند، استنشاق بوی اسطوخودوس از طریق چشم بند در هر تنفس به کم شدن اختلال خواب کمک می کند و از آن جا که تاریکی بیشتری چشم ها را فرا گرفته است، خواب نیز زودتر به سراغ فرد می آید.

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.