[lmt-post-modified-info]

نحوه شستن لحاف پشم شیشه

نحوه شستن لحاف پشم شیشه

شستشوی لحاف و روتختی یکی از آن موضوعات چالش برانگیزی است که همواره ذهن خانم های خانه دار و با سلیقه را به خود مشغول می نماید.

حالا بسته به این که جنس لحاف تان و همچنین الیاف داخلی آن از چیست، بایستی از روش های شستشوی مختلف بهره بگیرید. اگرچه شستن لحاف در خشکشویی بهترین گزینه ای است که می توانید انتخاب نمایید اما اگر تصمیم به انجام این کار در خانه دارید، بایستی بدانید که کار سختی در پیش ندارید، به شرط این که اصول انجام این کار را بدانید و از طریق آن ها وارد عمل شوید.

لحاف پشم شیشه در خانه

در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با روش شستن لحاف پشم شیشه در منزل آشنا نماییم. در صورتی که نکات مطرح شده در این آموزش را رعایت نمایید هم کار شستن لحاف پشم شیشه برایتان ساده تر خواهد بود و هم به عمر روتختی تان به میزان قابل توجهی افزوده خواهد شد. پس برای جلوگیری از آسیب دیدن لحاف پشم شیشه، حتما این نکات را در حین شستشو رعایت نمایید و حتما در مرحله اول هنگام خرید به بهترین پشم شیشه برای لحاف توجه کنید.

برای شستن لحاف پشم شیشه چه نکاتی را رعایت نماییم؟

لحاف های پشم شیشه از آن دسته لحاف هایی هستند که شستن آن ها به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد. در ادامه شما را با مهم ترین نکات برای شستن لحاف پشم شیشه آشنا می نماییم.

ماشین لباسشویی یا شستشو با دست؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که پیش از شستن لحاف پشم شیشه به ذهن بسیاری از افراد خطور می کند، این است که این کار را به وسیله ماشین لباسشویی انجام دهیم یا با دست؟

شستن لحاف با دست

اگرچه شستن لحاف با ماشین لباسشویی امری غیر ممکن نیست. اما بسیاری از ماشین لباسشویی های خانگی، معمولا ظرفیت لازم برای شستشوی لحاف را نداشته و در نتیجه شستشوی ناقصی را انجام می دهند و یا به ماشین لباسشویی صدمه وارد می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید این کار را در منزل انجام دهید، از دست هایتان کمک بگیرید.

در هنگام صبح اقدام به شستشوی لحاف کنید

از آنجاییکه شستشوی لحاف یکی از آن کارهایی است که وقت و انرژی زیادی را از شما می گیرد، پیشنهاد می کنیم انجام این کار را به ساعات ابتدایی روز موکول نمایید. این امر باعث می شود انرژی و توان کافی را برای انجام این کار داشته و از طرف دیگر شستشوی لحافتان هم با دقت و حوصله ی بیشتری انجام بپذیرد.

پیش از شستن رو تختی آن را لکه گیری کنید و بدوزید

یکی از مهم ترین کارهایی که بایستی پیش از شروع فرآیند شستشو انجام دهید، این است که حتما بخش هایی از آن را که دارای لکه های مختلف است به نحو صحیحی لکه گیری نمایید. این کار باعث می شود لحافتان پس از شستشو به طور کامل تمیز شده و هیچ لکه ای روی سطح آن باقی نماند.

دوختن لحاف قبل از شستن

علاوه بر این اگر بخشی از لحاف به هر دلیل (به غیر از پوسیدگی) دچار پارگی شده و یا درز آن از هم باز شده است، حتما باید قبل از شستشو اقدام به دوختن آن نمایید.

به برچسب شستشوی لحاف دقت نمایید

برای این که شستشوی ایمن تری داشته باشید، پیش از شروع شستشو حتما برچسب شستشوی لحاف را در قسمت کناری یا گوشه آن پیدا کنید و دقیقا مطابق آنچه که روی برچسب درج شده است اقدام به شستشوی آن نمایید. روی این برچسب به طور مختصر، به موضوعاتی نظیر دمای آب، نوع رنگ، امکان شستشو با دست یا ماشین لباسشویی، امکان اتو کردن و … اشاره شده است.

برچسب رانمای شست و شوی لحاف

ترجیحا از آب سرد استفاده کنید

این موضوع به خصوص هنگامی که می خواهید برای بار اول لحاف پشم شیشه تان را بشویید خیلی مهم است. به این خاطر که ممکن است برخی از بخش های آن امکان رنگ دهی داشته باشد و این موضوع روی کیفیت رنگ سایر قسمت های لحاف تاثیر بگذارد.

اما اگر از آب سرد استفاده کنید، احتمال این موضوع بسیار کمتر شده و لحافتان حتی پس از شستشو هم کیفیت اولیه ی خود را حفظ خواهد نمود. البته برای این کار می توانید از تست رنگ پیش از شستشو هم استفاده نمایید. اگر قصد انجام چنین کاری را دارید کافیست که یک پارچه نخی سفید را قدری مرطوب کرده و روی قسمت های رنگی لحاف بکشید. اگر پارچه تان رنگی شد بدانید که لحافتان قطعا رنگ خواهد داد.

فراموش نکنید که در صورتی که برای شستن این گونه لحاف ها دقت کافی به خرج ندهید، پس از شستشو با دنیایی از رنگ های در هم ریخته و ظاهری نامناسب مواجه خواهید شد.

پس از آشنایی با نکات مهم شستن لحاف پشم شیشه، نوبت به آن می رسد که با مراحل مختلف شستن این نوع از لحاف آشنا شویم.

مراحل شسستشوی لحاف پشم شیشه

در هنگام شستن این نوع از لحاف ها کافیست مراحل زیر را طی کنید تا نتیجه ای مطابق با انتظارتان دریافت نمایید.

لحاف را بخیسانید

یکی از مهم ترین کارهایی که باعث می شود آب و مواد شوینده وارد بافت لحاف شما شود، خیساندن آن از چند ساعت قبل در محلولی از آب و شوینده است. به این منظور بهتر است به جای پودرهای شستشو از مایع شستشو استفاده نمایید.

لحاف را شسته و آبکشی نمایید

یکی از مرسوم ترین روش ها برای شستن لحاف در منزل استفاده از پا است که اتفاقا بسیار هم روش مناسبی است. برای این کار لحاف را داخل تشتی بزرگ خیسانده و سپس با گذشت چند ساعت با پا روی آن بروید و سعی کنید با ضربات مکرر کف پا، آلودگی ها را از میان الیاف آن بیرون بکشید. پس از چند مرتبه انجام این کار نوبت به آب کشی لحاف می رسد.

برای این کار بهتر است که دو نفر این کار را به طور همزمان انجام دهند. لازم است که چندین مرحله آب را روی لحاف گرفته و هر بار با فشار دادن آن کف ها را و آلودگی ها را از دل لحاف بیرون بکشید.

لحاف را خشک نمایید

بهترین فضا برای خشک کردن لحاف پشم شیشه، هوای آزاد و در معرض نور خورشید است.

خشک کردن لحاف در هوای آزاد

سخن پایانی:

در این مطلب تلاش کردیم که شما را با نکات مهم در رابطه با شستن لحاف پشم شیشه و مراحل شستن این نوع از لحاف آشنا نماییم. امیدواریم مطالب مطرح شده توانسته باشد برای شما مفید فایده واقع شود.

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.