[lmt-post-modified-info]

بهترین پشم شیشه برای لحاف

بهترین پشم شیشه برای لحاف

زمانی که از کالای خواب صحبت می کنیم معمولا برای بسیاری از افراد، ویژگی هایی مثل گرما بخشی و آرامش بخشی بیش از هر ویژگی دیگری نمود پیدا می کند.

اما در کنار این ویژگی ها، فاکتورهای دیگری نظیر سلامت محور بودن و رعایت استاندارد ها نیز اهمیت بسزایی دارد. در طی دهه های گذشته یکی از پر طرفدارترین انواع کالاهای خواب موجود در بازار، محصولاتی هستند که داخل آن ها با پشم شیشه پر شده است.

پشم شیشه یک عایق قدرتمند حرارتی بوده و اجازه نمی دهد سرما از لحاف و پتو گذر کرده و دمای بدن انسان را کاهش دهد. به همین جهت معمولا تولید کنندگان کالای خواب تلاش می کرده اند که از پشم شیشه برای لحاف و انواع پتو و حتی متکا استفاده نمایند.

پشم شیشه برای لحاف

اما سوالی که مطرح است این است که آیا به راستی استفاده از پشم شیشه، گزینه ای مناسب برای استفاده در کالای خواب است؟

آیا هراس شبانه کودک دلبندتان میتواند بخاطر کالای خواب او باشد؟

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. در ابتدا بهتر است که پشم شیشه را به خوبی به شما معرفی نماییم.

پشم شیشه چیست؟

پشم شیشه الیافی متشکل از الیاف بسیار نازک شیشه با ساختاری فیبر مانند می باشد. از این الیاف معمولا میتوان به عنوان عایق حرارتی در صنایع مربوط به تاسیسات منزل، کارخانه ها و … اشاره کرد.

پشم شیشه کاربرد قابل توجهی هم برای عایق های صوتی دارد. در این میان به دلیل خاصیت ارتجاعی پشم شیشه و مقاومتی که در برابر انتقال گرما و حرارت دارد، از آن در لحاف، تشک و متکا نیز استفاده می شود. اما این روزها در رابطه با استفاده از پشم شیشه در انواع کالای خواب اما و اگرهای زیادی وجود دارد، اما و اگرهایی که استفاده از این ماده را برای سلامتی انسان، خطرناک ارزیابی می کند.

پشم شیشه

در ادامه به فواید و مضرات استفاده از پشم شیشه برای لحاف خواهیم پرداخت.

استفاده از پشم شیشه برای کالای خواب چه فوایدی دارد؟

فواید استفاده از پشم شیشه در کالای خواب عبارتند از:

عایق مناسب حرارتی

همانگونه که گفتیم پشم شیشه به دلیل این که عایق خوبی برای گرما محسوب می شود، معمولا کاربرد زیادی در صنعت تولید کالای خواب دارد. استفاده از پشم شیشه برای لحاف گزینه ای مناسب برای مناطق سردسیری بوده و خوابی گرم و لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورند.

قابلیت شستشو

از دیگر مزایای استفاده از پشم شیشه در کالای خواب، امکان شستشوی آن به دفعات مکرر است. علاوه بر این زمانی که لحاف پر شده توسط پشم شیشه را می شویید خبری از زرد آب و لکه های ناشی از شستشو بر روی رختخواب شما نخواهد بود.

قابلیت ارتجاعی

الیاف پشم شیشه اصولا قابلیت ارتجاعی بالایی داشته و در اثر استفاده بلند مدت حجم خود را از دست نمی دهد.

حالا که با فواید استفاده از پشم شیشه در لحاف و انواع کالای خواب آشنا شدید، نوبت به آن می رسد که شما را با مضرات استفاده از پشم شیشه نیز آشنا نماییم.

استفاده از پشم شیشه در کالای خوای چه مضراتی برای انسان دارد؟

تحقیقات مختلفی در سرتاسر دنیا روی اثرات پشم شیشه بر سلامتی انسان صورت گرفته است. نتایج این تحقیقات نشان می دهد که مضرات پشم شیشه به مراتب بیشتر از فواید آن برای استفاده در کالای خواب است.

glass wool

این مضرات عبارتند از:

تحریک پوست، چشم و سیستم تنفسی

استفاده از کالای خواب پر شده با الیاف پشم شیشه باعث ایجاد مشکلاتی نظیر سوزش پوست، سوزش چشم، بینی و گلو، تنگی نفس، گرفتگی صدا، گلو درد و سرفه می شود.

این عوارض در اثر مصرف مداوم از رختخوابِ حاوی پشم شیشه، غیر قابل اجتناب خواهند بود.

ابتلا به تومور ریه

یکی دیگر از عوارض استفاده از پشم شیشه در کالای خواب، ابتلا به تومور ریه است. دلیل این امر آن است که این الیاف دارای پودرهای ریزی هستند که استشمام آنها توسط انسان باعث ایجاد تومورهایی در ریه می شود که ممکن است تا 20 سال خودشان را نشان ندهند.

حتی این خطر کسانی که در صنایع مرتبط با پشم شیشه کار می کنند را نیز در معرض آسیب های جدی ای قرار می دهد.

آلوده شدن متکا

شاید برایتان جالب باشد اگر که بدانید وجود الیاف پشم شیشه در بالشت یا متکای شما نه تنها باعث آلوده شدن آن می شود بلکه به مرور زمینه انتقال بیماری های مختلف را نیز فراهم می آورد.

احتمالا با دانستن این موضوع دیگر تمایل نداشته باشید که سرتان را روی بالشت های پشم شیشه بگذارید، اما این یک حقیقت علمی اثبات شده است.

محققین پس از انجام مطالعاتی به این یافته رسیده اند که تنها بعد از دو سال استفاده از یک بالشت پشم شیشه، حجم زیادی از سلول های مرده پوست، باکتری ها و موجودات ریز و ذره بینی دیگر در بالشت شما جا خوش می کنند.

به همین جهت برای شست و شوی کالای خواب پشم شیشه به روش خاص نیاز دارید بنابراین مطالعه مقاله ی ” نحوه ی شستن لحاف پشم شیشه ” را توصیه میکنیم.

سخن پایانی

در این نوشتار تلاش کردیم در رابطه با استفاده از پشم شیشه در کالای خواب و فواید و مضراتی که برای ما به همراه دارد مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم پس از آگاهی از این مطالب نسبت به انتخاب کالای خواب خود حساسیت لازم را به خرج دهید.

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.