[lmt-post-modified-info]

تشک سفت بهتره یا نرم؟

تفاوت تشک سفت و تشک نرم

همانطور که میدانید تشک نقش مهمی در آرامش بدن و کیفیت خواب ما دارد. تشک باید نه آنقدر سفت و سخت باشد که باعث فشار به بدن شود و نه اینکه دارای نرمی بیش از حد باشد. یادتان باشد این نکته از نکات مهم است که باید در هنگام خرید رعایت شود.

همه ی انسان ها یک سوم از عمر خود را میخوابند پس خواب یکی از نکات مهم زندگی انسان است و استفاده از یک تشک و روتختی با کیفیت، پایه و اساس یک خواب آسوده و آرام می باشد.

و همچنن انتخاب ترکیب رنگ اتاق خواب که بنا بر اصول روانشناسی خواب بر خواب آرام تاثیر میگذارد.

طبیعی است که اگر از تشک نامناسب و غیر استاندارد استفاده کنیم قطعا در طول روز دچار بی خوابی و کسالت خواهیم شد و این کسالت تاثیر گذار بر تمام فعالیت های روزمره است. برای داشتن خوابی آسوده باید از تفاوت تشک سفت و تشک نرم آگاهی کامل داشته باشید و مطابق با تفاوت این دو، تشک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تفاوت تشک نرم و سفت

تفاوت تشک سفت و تشک نرم

این تفاوت وابسته به میزان راحتی و آرامش شما به هنگام استفاده از آن ها دارد. تشک نرم تشکی است که به هنگام وارد آوردن فشار به راحتی آن را تحمل کرده و به داخل فرو می رود. اما تشک سفت تشکی است که به هنگام فشار و قرار گرفتن بر روی آن حالت خود را همچنان حفظ میکند و دارای انعطاف زیادی نیست.

تشک نرم

تفاوت تشک سفت و تشک نرم و نوع تاثیر گذاری آنها بر ستون فقرات

به کسانی که با کمر درد و دیسک کمر مواجه هستند توصیه می شود که از تشک نرم استفاده کنند اما نه تشک خیلی نرم. تشکی که خیلی نرم باشد باعث فرو رفتن آن فرد در تشک می شود و به العکس به ستون فقرات فشار زیادی وارد می آورد. تشک این دسته از افراد باید نرم و از نوع طبی باشد. تشک های سفت باعث تشدید درد بدن و دیسک کمر می شوند زیرا دارای انعطاف نبوده و زمانی که شخص بر روی آن دراز می کشد کمر و باسن بر روی تشک قرار گرفته و میان گودی کمر و تشک فضای خالی ایجاد خواهد میشود.

تشک نرم

یادتان باشد تشکی که به هنگام استراحت تمامی بدن را در یک راستا قرار بدهد مناسب ترین نوع تشک محسوب میشود.

تشک سفت، کمک می کند تا بدن شما در یک راستا مناسب باشد. دراز کشیدن روی یک تشک سفت می تواند به بدن اجازه دهد تا در تراز مناسب قرار گیرد. این به نوبه خود می تواند بسیاری از انواع دردها را در بدن کاهش دهد و در نهایت به وضعیت بدن کمک کند!

منبع:landofsleep.com

تفاوت تشک سفت و تشک نرم و تاثیر گذاری آن در تعریق بدن

تشک های نرم میزان تعریق بدن را افزایش میدهند زیرا فرو رفتن بدن در تشک باعث فعالیت بیشتر ماهیچه ها می شود و از آنجایی که ماهیچه ها فعالیت می کنند تا بدن در وضعیت ثابت باشد تعریق بیشتر رخ میدهد. زمانی که قسمت هایی از بدن بالا و قسمت هایی از بدن پایین باشد فعالیت از سوی ماهیچه ها آغاز می شود و به همین خاطر تعریق صورت می پذیرد. اما در تشک سفت تعریق کمتر می باشد زیرا بدن تقریبا در یک راستا قرار گرفته است.

علاوه بر تشک، روتختی هم در تعریق بدن هنگام خواب تاثیرگذار است؛ بنابراین در انتخاب روتختی دقت کنید زیرا شستن روتختی های سنگین کار آسانی نیست و نمیتوان به راحتی و در بازه ی زمانی کوتاه آن را شست.

تفاوت تشک سفت و تشک نرم برای انواع حالت های خواب

در این نکته سعی کنید متوجه شکل خوابیدن خودتان شوید !
تشک نرم برای افرادی که به پهلو می خوابند مناسب نیست زیرا به هنگام خواب شانه و باسن در تشک فرو رفته و ستون فقرات کاملا دچار انحنا می شود. این تشک برای افرادی هم که بر روی شکم می خوابندمناسب نیست به این خاطر که سر و گردن بالا و بدن رو به پایین قرار میگیرد که این حالات برای بدن مضر است. اما تشک سفت برای افرادی که به پهلو می خوابند مناسب تر است.

البته تمام این تفاوت ها در رابطه با تشک های خیلی نرم و خیلی سفت می باشند که از درجه کیفی مناسبی برخوردار نیستند برای مثال تشک های نرم و طبی استانداردی توسط شرکت های معتبر تولید شده اند که برای افرادی که به پهلو می خوابند بسیار مناسب می باشند. پس با این تفاسیر به این نتیجه می رسیم که در درجه ی سفتی و نرمی تشک باید استاندارد وجود داشته باشد در غیر این صورت آسیب جدی به بدن وارد خواهند کرد.

سوالات متداول:

تشک سفت بهتره یا نرم؟

تشک باید نه آنقدر سفت و سخت باشد که باعث فشار به بدن شود و نه اینکه دارای نرمی بیش از حد باشد. یادتان باشد این نکته از نکات مهم است که باید در هنگام خرید رعایت شود.

تفاوت تشک سفت و تشک نرم چیست؟

این تفاوت وابسته به میزان راحتی و آرامش شما به هنگام استفاده از آن ها دارد. تشک نرم تشکی است که به هنگام وارد آوردن فشار به راحتی آن را تحمل کرده و به داخل فرو می رود. اما تشک سفت تشکی است که به هنگام فشار و قرار گرفتن بر روی آن حالت خود را همچنان حفظ میکند و دارای انعطاف زیادی نیست.

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.