[lmt-post-modified-info]

رنگ اتاق خواب و انتخاب ترکیب مناسب

ترکیب رنگ اتاق خواب

ترکیب رنگ اتاق خواب چه برای بزرگسالان چه برای عروسان علاوه بر زیبایی بصری ک به همراه دارد تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت استراحت بر از بین بردن استرس و اضطرابی که در طول روز با آن مواجه میشوند، دارد و رنگ ها باید بر اساس اصول روانشناسی و فنگشویی انتخاب شوند.

چند نکته قابل اهمیت در انتخاب ترکیب رنگ اتاق خواب

اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه می باشد که فرد پس از گذراندن یک روز طولانی برای استراحت به آن نیاز دارد این نقطه از هر منزل باید سرشار از آرامش باشد تا فرد برای شروع روز بعد انرژی لازم و کافی را داشته باشد. برای همین است که باید به تمام جوانب طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب توجه کرد که از مهم ترین آنها، رنگ بندی اتاق خواب می باشد. از مهم ترین اصولی که در انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب بزرگسالان و زوجین در نظر گرفت عبارت است از :

انتخاب رنگ اتاق خواب بر اساس اندازه اتاق

توصیه میشود برای اتاق های کوچک از رنگ های روشن استفاده شود و انتخاب رنگ تیره گزینه مناسبی نخواهد بود. علاوه براین، در اتاق های کوچک، بهتر است تنوع و تعداد رنگ ها کمتر باشد تا فضا شلوغ بنظر نرسید.

انتخاب رنگ اتاق خواب بر اساس فنگشویی

فنگشویی در دکوراسیون داخلی از گذشته تا امروز مورد توجه بسیاری از کشورها بوده و در چند سال اخیر نیز توجه به آن در خانه های ایرانی نیز به چشم میخورد. استفاده از رنگ هایی که به عناصر اصلی طبیعت ارتباط داشته باشند، در فنگشویی بسیار مورد تاکید است. توصیه میشود ترکیب رنگ ها به گونه ای باشد که توازن و تعادل در پنج عنصر فلز (خاکستری و سفید)، آب (آبی و سیاه)، چوب (قهوه ای و سبز)، زمین ( زردکم رنگ و بژ ) و آتش (قرمز و نارنجی) ایجاد شود.

توجه به روانشناسی رنگ ها

رنگ از جمله عناصر بسیار مهم در زندگی می باشند که هر کدام از آنها باعث بر انگیختن احساس خاصی در انسان می شود. به همین دلیل است که نباید ملاک و معیار انتخاب ترکیب رنگ اتاق خواب را فقط سلیقه افراد در نظر گرفت. مثلا از نظر روانشناسی، رنگ قرمز باعث تحریک احساسات و ایجاد هیجان در فرد میشود و استفاده زیاد از آن در اتاق خواب مانع از فراهم شدن آرامش در این فضا خواهد شد. در مقابل، رنگ گلبهی و نیلی در اتاق خواب بزرگسالان می توانند فضایی کاملا آرام و آرامش بخش را ایجاد کنند.

 

با توجه به اطلاعات بالا برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب خود از مقاله راهنمای خرید روتختی دیدن فرمایید.

 

به برخی از ترکیب ها میپردازبیم

با توجه به آنچه که گفته شد برای انتخاب ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق خواب و اصول ست کردن رنگ های مورد استفاده در آن میتوانید از موارد زیر کمک بگیرید:

ترکیب رنگ سبز و نارنجی

یکی از بهترین انتخاب ها برای اتاق خواب بزرگسالان و زوجین، استفاده از نارنجی می باشد که در دسته رنگ های گرم قرار دارد. البته نکته مهم برای انتخاب این رنگ، کاهش میزان هیجان آن با استفاده از رنگ های سرد می باشد یعنی باید به کمک رنگ دیگری آن را تعدیل کرد. ترکیب رنگ نارنجی و سبز ترکیب خوبی از رنگ های گرم و سرد را ایجاد می کند که اگر در کنار رنگ های کرم و روشن به کار روند، محیط آرامش بخش و زیبایی را ایجاد میکنند.

 

رنگ اتاق خواب

 ما به شما تعدادی از بهترین ایده های ترکیبی دو رنگ را برای دیوارهای اتاق خواب و رنگ های دقیق برای بازسازی آن پیشنهاد می کنیم.

منبع:.nipponpaint

ترکیب رنگ سبز و قهوه ای اتاق خواب

همان طور که گفتیم نکته مهم در فنشگویی این است که بتوانید تعادل و توازن خوبی در پنج عنصر اصلی ایجاد کنید. به همین دلیل می توان گفت تلفیق رنگ سبز و قهوه ای یکی از انتخاب های بسیار عالی برای اتاق خواب زوجین می باشد که چوب و زمین را در کنار هم حفظ کرده است. استفاده از اکسسوری هایی که متمایل به طلایی باشند میتواند به زیبایی اتاق اضافه کند.

 

ترکیب رنگ قهوه ای و سبز برای اتاق خواب

 

ترکیب رنگ خاکستری و زرد اتاق خواب

در طراحی دکوراسیون امروزی گرایش زیادی به استفاده از رنگ های خنثی ایجاد شده است. اگر شما نیز از این گروه افراد هستید که ترجیح می دهید در دکوراسیون منزل خود از رنگ های خنثی از قبیل خاکستری استفاده کنید بهتر است بدانید که نباید از این رنگ به صورت افراطی استفاده شود. هارمونی خاکستری و زرد و بقیه رنگ های گرم می تواند انتخاب بهتری برای شما رقم زند. برای حفظ چهره مدرن اتاق خواب در این ترکیب بندی رنگ، بهتر است رنگ غالب خاکستری باشد و از زرد کمتر استفاده گردد.

 

ترکیب رنگ خاکستری و زرد اتاق خواب

 

ترکیب رنگ اتاق خواب آبی و خاکستری

آبی نماد آرامش می باشد و یکی از بهترین انتخاب ها نه تنها برای ترکیب رنگ اتاق خواب، بلکه برای سایر محیط ها به شمار می رود. یادمان باشد این رنگ در گروه رنگ های سرد قرار دارد و می توان با رنگ های گرم و خنثی به خوبی استفاده نمود. برای مثال آرامش رنگ آبی را می توان با خاکستری و طوسی به بهترین شکل در اتاق خواب به کار برد.

ترکیب رنگ اتاق خواب آبی و خاکستری

 

ترکیب رنگ طلایی و سبز اتاق خواب

طلایی از نمونه رنگ هایی است که اگر به صورت صحیح استفاده شود، می تواند ترکیبی بسیار لوکس و شیک را ایجاد کند. اتاق خواب با کاغذ دیوارهای طلایی، روتختی سبز و مبلمان آبی روشن ترکیبی فوق العاده زیبا برای اتاق خواب عروس و بزرگسالان می باشد که باید به آن توجه لازم را داشت.

 

ترکیب رنگ طلایی و سبز اتاق خواب

 

ترکیب رنگ گلبهی و کرم برای اتاق

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون اتاق خواب کارایی زیادی دارد و ترکیب های زیادی را از آن میتوان ساخت. آرامش رنگ گل بهی باعث میشود تا در کنار رنگ کرم شرایط آرامی را در اتاق خواب ایجاد کنند. البته پیشنهاد می کنیم در استفاده از رنگ های گرم در اتاق خواب زیاده روی نشود و برای تعدیل رنگ های سرد را فراموش نکنید. به عنوان مثال، در ترکیب گلبهی و کرم، اگر دیوارها را آبی کم رنگ یا سبز سیج کنید، شرایط ایده آل تری برای استراحت خواهید داشت.

 

ترکیب رنگ گل بهی و کرم برای اتاق

 

رنگ بندی قهوه ای و مرجانی برای اتاق

مرجانی که در سال های اخیر جایگاهی مخصوصی در دکوراسیون و صنعت مد و پوشاک به دست آورده است. و میتوان آن را یکی از ملیح ترین رنگ های گرم دانست که با اغلب رنگ ها تلفیق خوبی ایجاد می کند. به عنوان مثال، می توان برای ترکیب رنگ اتاق خواب زوجین و بزرگسالان از قهوه ای کمرنگ و مرجانی استفاده کرد. استفاده از روتختی های قهوه ای کم رنگ، دیوارهایی با رنگ صورتی کمرنگ یا کرم و اکسسوری های مرجانی اتاقی روشن و گرم را فراهم آورد.

 

رنگ بندی قهوه ای و مرجانی برای اتاق

 

ترکیب رنگ آبی تیره و قهوه ای برای اتاق

برای داشتن اتاق خوابی با رنگ بندی متوازن بهتر است همانطوز که گفتیم ترکیبی از رنگ های گرم و سرد را در کنار هم استفاده کنید. از نمونه های بسیار عالی می توان به آبی تیره و قهوه ای اشاره نمود که در کنار روتختی یا بالشت های سفید می تواند چهره ای کاملا متفاوت و زیبا را برای شما فراهم آورد.

 

ترکیب رنگ آبی تیره و قهوه ای برای اتاق

 

برای تکمیل دکوراسیون داخلی اتاق خوابتان و اطلاعات بیشتر برای انتخاب تشک؛ مقاله “ تشک سفت بهتره یا نرم ” رو مطالعه کنید.

سوالات متداول

انتخاب رنگ اتاق به چه عواملی بستگی دارد؟

در این باره به چند نکته مهم اشاره میکنیم: اندازه اتاق، فنگشویی، روانشناسی رنگ ها

یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق زوجین و بزرگسالان کدام است؟

یکی از بهترین انتخاب ها برای اتاق خواب بزرگسالان و زوجین، استفاده از نارنجی می باشد که در دسته رنگ های گرم قرار دارد

دکتر بهناز راد پژوهشگر علوم عصب شناسی دکتررادهستم و فعال حوزه علوم اعصاب در ایران با ۱۵ سال سابقه. پژوهشگران عصب شناسی زیادی در دنیا بر روی خواب انسان مطالعه می کنند چراکه خواب یکی از فعالیت‌های بنیادی و ضروری برای سلامتی و عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همه روزه همراهتیم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات کارخانه دستر تولید انواع ملزومات خواب اعم از انواع روتختی، انواع سرویس لحاف، انواع سرویس کاور لحاف، انواع سرویس های نیم ست وملحفه، انواع روتختی بهاره، لحاف لایت، کاور تشک سفری، انواع بالش، انواع روبالشتی، و… در تمامی ابعاد و مناسب هر نوع سلیقه با بهترین متریال و کیفیت در خور شان ایرانی می‌باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کالای خواب دستر می‌باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.